news feed

Allmänna köpvillkor

§1 Allmänt

 Brekeriet Beer AB (556855-8315), även nämnt som ”Brekeriet”, ”vi” eller ”oss” i detta dokument, ingår endast avtal med personer som är 18 år eller äldre. Undantag gäller vid köp av lättdrycken Low & Slow (1,6% alc./vol.), då åldersgräns 18 år inte är ett krav.

Avtal ingås endast på svenska och vi levererar endast till kunder inom Sverige.

Avtal ingås när du väljer att skicka beställning i kassan. Orderbekräftelse skickas per e-post senast 24 timmar efter din beställning och kvitto skickas så snart betalning har mottagits. Orderbekräftelse och kvitto är giltiga även om de skulle sänts till icke fungerande e-postadress.

I priserna ingår moms med 12% på livsmedel (öl, kimchi, m.m) och 25 % på merch (glas, kläder, m.m) och transport. Alkoholskatt ingår i priset på produkter med 2,8% alc./vol. och över.

Vi förbehåller oss rätten att vid uppenbara felaktigheter, t.ex. pris eller tryckfel att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering får du självklart avboka din order utan kostnad. Vi förbehåller oss även rätten att inte genomföra en beställning om t.ex. varan är slut i lager eller vid tekniska problem.

Om du vill korrigera din beställning efter order kan vi endast göra detta innan din beställning har lämnat vårt lager.

Alla varor förblir Brekeriets egendom till dess att full betalning kommit oss tillhanda.

Vi förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

§2 Leverans

Beställningar levereras enligt angivna alternativ på sajten, vilket kräver ett aktivt val i kassan.

Ibland händer att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad, d.v.s. vi reserverar oss för slutförsäljning. Skulle din order inte kunna skickas i tid har du då rätt att häva ditt köp.

Ifall din beställning är transportskadad när det levereras eller kommer bort under transporten måste du kontakta Brekeriet inom skälig tid, 48 timmar, på info@brekeriet.se

Vi kommer då att skicka en ny försändelse kostnadsfritt till dig för att du ska få en felfri produkt, alternativt erbjuda pengarna åter.

Brekeriet skickar en orderbekräftelse till mailadressen du angivit innan vi skickar varorna till dig.

§2.1 Leveranssätt

 Paket till ombud: För beställningar till paketombud använder vi Postnord och FedEx. Postnord eller FedEx hämtar paketet hos oss och du meddelas via sms eller e-post när paketet finns att hämta på utlämningsstället.

Hemleverans: Vi erbjuder gratis hemleverans inom Skåne på beställningar överstigande 700 kr.

Avhämtning: Vi erbjuder även att hämta upp beställningar direkt på bryggeriet på Österleden 165, 261 51 Landskrona. Öppettider: Måndag – Fredag, 08 – 16. Avvikelser i öppettider kan förekomma.

Oberoende av leveranssätt behöver du ta emot och kvittera leveransen. Vid köp av produkt som överstiger 2,25% alc./vol. krävs att mottagaren är över 18 år.

Om ett bud hämtar upp din låda på något av våra utlämningsställen så måste både ditt och budets legitimation visas.

Vid eventuella leveransförseningar eller slutförsäljningar meddelas du. Om du inte är nöjd med ett nytt angivet leveransdatum har du alltid rätt att avboka din order utan kostnad. Vi kan inte erbjuda någon form av ersättning på grund av en leveransförsening eller slutförsäljning.

Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Paket som ej hämtas ut av kund kommer att debiteras 199 kr för fraktkostnad och administrationskostnad.

§3 Betalning

Kortbetalning: Du kan betala med Visa eller Mastercard via Klarna. Välj kortbetalning och följ anvisningarna. Varorna förbereds efter betalningen.

Direktbetalning internetbank: För dig som är ansluten till Internetbanken hos SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. När du väljer att genomföra ett köp slussas du till din Internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Faktura: Vi erbjuder betalning med faktura via Klarna. Vid fakturabetalning skickas varorna till den folkbokförda adressen. Vill du ej ha varorna till din folkbokföringsadress ber vi dig vänligen använda ett annat betalningsalternativ. Betalningsvillkor vanligtvis 14 dagar.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift, dröjsmålsränta och aktuell referensränta.

Delbetalning: Brekeriet erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan.

§4 Ångerrätt

Du har full ångerrätt (retur och bytesrätt) inom 14 dagar från att du mottagit varan. Ångerrätten gäller under förutsättning att produkten är i väsentligt oförändrat skick och ingen försegling brutits. För ångerrätt vänder du dig till info@brekeriet.se

Vid användning av ångerrätten betalar du själv kostnaderna för att skicka tillbaka din beställning till Brekeriets lager och ansvarar för dess skick efter det att du har mottagit den samt under returfrakten. Det ska skickas tillbaka inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade oss om ditt utövande av ångerrätten. Produkten ska skickas ordentligt emballerad.

Vid transportskada eller felexpedition kan du välja mellan att få en ny vara eller full återbetalning.

Återbetalning sker normalt inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället.

Returadress för ångerrätt och reklamation:

Brekeriet Beer AB
Österleden 165
261 51 Landskrona
Sverige

§5 Säkerhet

Brekeriet Beer AB (556855-8315) är ansvarigt för behandling av de personuppgifter som du lämnar till oss, såsom namn, adress, personnummer, mobil- och telefonnummer samt e-postadress.

Vi kommer att behandla dina personuppgifter för att kunna administrera dina inköp hos oss. Vi kommer också att använda dina personuppgifter till statistika ändamål för att kunna utveckla våra produkter och tjänster i webbutiken.

Dina personuppgifter kan även komma att delas och behandlas av våra enstaka samarbetspartners för de nyss angivna ändamålen.

Brekeriet ser dig som kund under den tid som du betalar något av dina köp.

Du har som kund rätt att kostnadsfritt en gång per år – efter skriftlig begäran till oss på ovan angiven adress – få information om vilka personuppgifter som vi har registrerat om dig och hur dessa uppgifter används. Du har även rätt att begära att vi rättar eller tar bort felaktiga uppgifter om dig.

§6 Sortiment

Brekeriet reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor i sortimentet.

Brekeriet reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på webbsidan Brekeriet.se/butik.

Vi ger heller ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Brekeriet förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

§7 Administrativa åtgärder och skatter

Brekeriet Beer AB erlägger alla nödvändiga skatter samt utför alla administrativa åtgärder som uppkommer därtill, i samband med leverans av produkterna till dig. Alla priser på Brekeriet.se/butik inkluderar skatter samt administrativa kostnader. Genom att acceptera dessa köpvillkor accepterar du att vi utför de administrativa åtgärder som krävs för att produkterna ska kunna levereras till dig enligt nuvarande eller framtida lagar och regler.

§8 Force majeure

Brekeriet är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

§9 Tvist

Klagomål eller synpunkter avseende Brekeriets produkter bör meddelas till kundservice via e-mail, info@brekeriet.se. Ifall du vidare inte är nöjd med hur vi hanterar ditt ärende har du möjlighet att kontakta din konsumentvägledare eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN), www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.

Möjlighet finns också att använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: http://ec.europa.eu/odr.

Vi åtar oss inte att delta i alternativa tvistlösningsförfaranden, men kommer att ta slutlig ställning till denna fråga vid en uppkommen tvist.

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website.